2009. szeptember 15., kedd

soon i'm gonna be a jedi

Dzsedáj. No.
Ez am Al Yankovic számban van, tessék hallgatni, merjó.
Merlot. Merlin.

No megint. No megállj. Szóval mik voltak ma. Először is most rájöttem, hogy a villanytan az a hülye fizikai példák órája lesz. Mert körülbelül az. Pl.: Ülünk a ringlispíren a kedvesünkkel, a szomszéd fiú meg incselkedik vele. Van nálunk egy rohadt paradicsom (a ringlispír persze mozog) és mi azt elhajítjuk a fiú felé. Namármost. A paradicsom röppályáját milyen koordinátarendszer szerint írjuk fel?
Imádom ezeket a gyökér példákat. Persze innen egy ugrás egy olyan példa, hogy a Földről, ami szintén forog, hogy indítsunk fel rakétát, meg estébé, de az még értelmes is lenne.

Amúgy nem ezt kellett kiszámolni, hanem adva volt egy négyzet, ez négy kisebbe volt osztva, az egyik kisebb négyzet négy élében vagy ott mi van, szóval ott volt négy töltés, és pontok voltak felállítva, hogy ott az eredő térerősség mekkora. Ezeket is úgy lehet megoldani, hogy koordinátarendszert választunk, vektorokat rajzolunk, szögeket számolgatunk, estébé. Még ezt értem is :) Bár magamtól kiszámolni érdekes lenne, de kaptunk házit.

Másik. Digiten magyar szabványjeleket rajzolgatott fel a csávóka, amit nem kötelező használni, de hát a keze essen le, aki a magyar szabványjeleket kitalálta, baromi nehéz eligazodni bennük, meg hülye kockaalakúak is, utálom. Német a legjobb, amcsit azért nem szeretem, mert nem tudok NOR kaput szépen rajzolni(mert ilyen íves a bemenete és mindig csak valami csúnyaság lesz) :P
Meg van mintermes Karnaugh-tábla, meg Maxtermes (ebből a volt oszt.társaimon kívül szerintem nem ért senki egy büdös szót se, bocsi :)). Namindegy, ez a tábla amúgy is csúnya, meg van a Veitch, az sokkal kezelhetőbb, a Puskásban is olyat rajzolgattunk, ha jól vettem ki, az előadó ezeket még egybe is rajzolta. Namindegy, meg van engedve, hogy úgy rajzoljunk, ahogy akarunk, eredmény legyen jó. Ez oké.

Matek gyakorlat elment, semmi extra, bár nem írt senki házit. Nekem nincs példatáram :/ könyvtárba meg nincs, csak kell szereznem egyet. Fák.
Ennyi.

Voltam Búrgerben, írtam kicsit, ennyi volt mai nap kábé. Még eszek és tanlok kicsit.

3 megjegyzés:

  1. Hamarosan jedi lehetsz! Addig viszont maradsz az a lokk aki mindig is voltál:)

    VálaszTörlés
  2. Akkor már sith leszek :) am eszembe jutott ma is a sztárvórsz 3, az a csodálatos és epikus. Azért a vége mégiscsak jó volt, mikor dártvödör lett. De az előtte való másfél óra az agónia volt:)

    VálaszTörlés
  3. Nem értünk semmit, de ilyenkor néhány percre hevesen sajnáljuk, hogy nem matekszakra mentünk, noha imádjuk azt,amit (ami van). Legalábbis E/1-ben. Mellesleg én a ringlispílekkel vagyok nem a rakétákkal.:)

    VálaszTörlés