2009. november 7., szombat

top filmes rosszfiúk 1.

Felvezetésként nem is erről beszélnék most, hanem kedvenc gyerekkori sorozatcímem osztanám meg: "A pampák királya". Önmagáért beszél. Még Wikipédián is fentvan. Bukovics oldalán láttam a latin wikipédiát, jópofa.


Szóval rosszfiúk. Idézzünk fel egy párat a rég- vagy nem is annyira régmúlt rosszfiúiból, akik tegyük hozzá, néha szimpatikusabbak, mint a jóarcok. Most olyanokról nem beszélnék, mint a Sikoly maszkos gyilkosa, vagy az elm utcai fredikrűgermerkuri, mert szánom-bánom, de az elm utcából egy részt se láttam, pótolni fogom. Legalább az elsőt.

Kezdenék egy lájtos Jockey Ewinggal.


Figyelitek, itt még milyen fiatal? Baró ez a kép amúgy.
Na. Miért került ide? Számomra ő egy szerethető gonosz volt, az egyetlen hiteles és nézhető ember a Dallasból, imádtam nézni, ahogy komoly arccal vedelte a Whiskey-t, mosolyokat fagyasztott le Bobbyékról, gonoszkodott azzal a némber Samanthával. Tököslegényvoltadzsoki, na.

A második (nem kedvenc szerint haladok, nem is tudnám meghatározni, melyiket szeretem legjobban :P) Jigsaw, a Fűrészből.


Erről kell beszélnem többet?

(egyébként most jutott eszembe, kedvenc rosszlányom nincs, vagy eddig még nem is gondolkoztam el rajta. Amanda kapcsán jutott eszembe a fűrész-sorozatból, de ő nem volt kedvenc, csak egy vérszomjas fruska volt).

Jigsaw a rosszfiúk istene, habár nem olyan régi, mint dzsoki mondjuk, de nagyon érdekes és színes egyéniség. Rákos szerencsétlen, de azért inkább szétvereti magát a második részben, csak hogy móresre tanítsa a nagyszájú rendőrt. Amilyen monológokat levág néha, az ember már-már együttérez vele. Prájszlessz.

A következő egy testvérpár, nem vagyok hajlandó külön kezelni őket.

Bemutatom Hans és Simon Grubert.













Hans a bájos modorával, és sármjával nyerte meg tetszésem,
Simon Peter pedig a "Simon mondja..." kezdetű társasjátékával. Simon a szememben minden idők egyik legokosabb gonoszfiúja. Mindkettő a Die Hard-eposzokban remekelt. (épp tegnap néztem a kettőt, abban pont egy köztes figura van, de az a rész is szerintem jó.)


Itt pedig jöjjön a másik istenség a gonoszok földjéről, Hannibal Lecter. Természetesen a Hopkins-alakította.
Hopkins egy zseni. Már elég megnézni a Lecteres filmeket, és rájön az ember. A hideg szaladgál az embernek a hátán, mikor meglátja, vagy elég csak annyit suttognia, hogy Clarisse. Felejthetetlen.

Társaskép következik. Górcső alatt Daniel Ocean és egyre szaporodó kis bandája.

Főleg az Ocean's Elevenről beszélnék, a többi részt nem szeretem. Ezt a filmet szerintem nem rontotta el, hogy tele van ismert színészekkel, sőt, jót tett neki. Klúni jól alakít, bredpityura se lehet panasz, gyerekkori kedvenc színészem, Matt Damon is bennevan, nem kell más a sikerhez. Hangulatos egy film lett.

Most Andy Garcia jutott eszembe, vele együtt a Keresztapa-filmek "gonoszai", velük következő alkalommal fogunk találkozni :) (meguntam már a sok gépelést:D)

2 megjegyzés:

  1. Hát nálam képek alapján a Hans a no.1, gondolom nem kell részleteznem...azért a martinibácsit meg a pityukát sem hajtanám el.:)

    VálaszTörlés
  2. Nem csak a jóképűség számít:P

    VálaszTörlés