2010. január 25., hétfő

politikai állásfoglalás mentes országszidás következik.

Nincs nap, mikor ne anyáznék egyet kedves országunknak, melyet sikeresen tönkrebasztak fentről gengszter testvéreink. Egyre jobban tervezem, hogy egy lakhatóbb helyre költözzek majdan. Ez betudható a politikai helyzetnek, az adózásnak, az egészségügynek, a közlekedésnek, kiszeltündének, meg a kiszel tünde anyja ... nem mégse írom le, azért nem lesz ez olyan káromkodós cikkely.

Ez most nem a lentebb következő szösszenetem miatt van, régóta érlelődik, de most ez is kellemesen érintett.
Szóval, aki nem tudná: ingyenesen utazhatok édesanyám miatt a vasúton, alanyi jogon. Lehet anyázni, nem érdekel, ez van. Ez a világon mindenhol máshol is így van, a vasúti dolgozók közvetlen családtagjai kedvezményekre jogosultak. Így van még a békávénál is, kész. Aki meg villamosműveknél dolgozik, ócsóbban kap áramot, ez van nem emiatt mondom.
"Vége a jegy nélküli utazásoknak a vasúton és a Volán-buszokon" harsogja valami vérszopó bal-lap a pofánkba a netről.

"Márciustól mindenkinek ki kell váltani a regisztrációs jegyet, ami a közlekedési szokások felmérését szolgálja az ingyenes utazásra jogosultak körében - mondta Antali Károly közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos hétfői sajtótájékoztatóján Budapesten."

Azt nem értem, ezt most miért éppen. De folytatom:
"Mint közölte, a szolgáltatók számára 2010. február elsejétől válik lehetővé a regisztrációs jegy fokozatos bevezetése legkésőbb február 28-áig. A kormánybiztos elmondta, hogy a vasútra és a Volán-buszokra 2010. március 1-je után már csak regisztrációs jeggyel szállhatnak fel az ingyenes utazásra jogosultak, 2010. július elseje után pedig 500 forint pótdíjjal szankcionálják ennek hiányát."

No. Akkor összegezzünk. Mit mond a cím? Vége a JEGY NÉLKÜLI utazásnak a vasúton. ÁLLJ. Én nem jegy nélkül járok, kedvezményezett vagyok. Azzal, hogy kapok egy kurva papírt arról, hogy jegy nélkül járhatok, még nem lesz jegyem, ezzel nem a bliccelőket fogják el, hanem az amúgy is hosszú sorokat fogják még jobban hosszabbítani, amit a jegyekkel való pepecselés okoz. Mert nem hiszem, hogy arcképes igazolványt olyan marha sokan hamisítanának. Szokták amúgy is ellenőrizni a lelkesebb kallerek, rá van-e írva a szám, helyes formátumú-e, milyen jogon élek vele. Tehát most minden alkalommal, mikor utazok, odaállhatok a sorba, és nem kell majd fizetnem, de mindenki utálni fog, hogy ingyenjegyem van, mi az anyámfülét akarok én ott, aztán elbattyogok majd, mikor beviszi a gépbe nagy nehezen a számomat, megnézi, hogy stimmel-e, nyomtat nekem, egyszóval egy hót felesleges macera az egész. Nem azért háborodtam fel, mert most ez egy műfelháborodás, hogy Lalikának is sorba kell állni, miközben mások kemény ezer forintokért utaznak, hanem azért ragadtam billentyűzetet, mert az agyam eldobtam már ettől a sok barom álintézkedéstől, melyek nem javítanak semmin, csak az egyszerű emberek agyát b.sszák fel vele. Aztán majd július másodikán ha ne adj' isten elfelejtem ezt a baromkodást, máris öccáz forinttal büntetve vagyok, csak mert mittomén, siettem, vagy nem volt már időm ezt a vacak papírt érvényesíteni. Egyébként nem is regisztrációs jegyet kérek, chipet kérek a bőröm alá, mert ezután már majd ez jön. Köszönöm, kedves ország, ahogy azt is köszönöm, hogy 3 napig tovább utazhatok a bérletemmel, a hat napos sztrájk után, amikor a jánoskórházba ügyeskedve kellett bejutnom szájsebészeti műtétre, ahogy köszönöm, hogy hetven évig dolgozhatok majd, már ha egyáltalán megérem. Magyarország, én is így szeretlek.

6 megjegyzés:

  1. Megértésemet fejezem ki. Bár én nem szívesen költöznék el, max esetleg tudván, hogy X év után hazatérve itt szép dolgok várnának engem.
    Magyarországot jó lenne nem a politikával azonosítani, de ez egy ilyen szar világ. Majd egyszer talán máshogy lesz.
    ahoj

    VálaszTörlés
  2. Ebben az országban ahogy Maksa Zoltán mondta, csendes átmenet van a totális csődből a káoszba.
    Minden fordítva működik, vagy úgy sem, és ezen akiknek hatalmában állna, nemigen akarnak változtatni.

    Sajnálom hogy most már ezen is nehezítenek, annyit remélek csak, hogy idővel lesz valami olyan politikai erő, ami ezen változtatni tudna.

    Addig is rajtunk múlik, hogy mint közemberek egymás életét hogy tesszük jobbá, mert sajnos köztudott, hogy egyik magyar csak a másik hátára taposva tudja az érvényesülést elképzelni.

    stay optimistic

    VálaszTörlés
  3. Mindhármótoknak igaza van; sajnos ritkán lehet az országot politikai hovatartozása nélkül is azonosítani. Etc. Észak-Korea is lehet, hogy szép hely, meg minden, Brazíliában is meg lehet élni, csak hát mégis.
    A magyar emberes háttaposás meg igaz. Diszlájk. Jó lenne, ha másból nem, hát a fűrészfilmekből megtanulnánk azt, hogy egymásra vagyunk utalva :)

    VálaszTörlés
  4. Nem is tudtam, hogy az idei szökőév...
    Amúgy biztos, hogy minden hónapban ki kell váltani a jegyet? Nem tudom, ez megnyugtat-e, de a múzeumokban is ke kell váltani az ingyenes jegyet, néha külön osztogatják a kasszától. A büntetés tényleg túlzás. Dániában az ellenőrök sármosak és stílusosak. Engem meg ezért lehet utálni.:)

    VálaszTörlés
  5. Miért lenne szökőév? Egyébként sem az, de honnan szedi?
    Amúgy azért rossz ez az ingyenjegy, mert MINDEN, ismétlem minden utazásnál érvényesíteni kell állítólag, bár még nem tudom, hogy lesz, de ezt hallottam; itt is csak azt írja, hogy márciustól lehet kiváltani, de hát gondolom nem csak egyszer kiváltom, és szevasz, akkor mi értelme lenne...

    VálaszTörlés