2010. február 12., péntek

kálciumsándor

(vigyázat, agymenős bejegyzés jön.)
A cím egyébként onnan kapta a nevét, hogy van valami kalcium sandoz nevű gyóccer. Na jazért.
Különben ha már gyógyszerek. Beteg vagyok, torokgyula, vagy a fene tudja, meg lázam is volt tegnap, meg orvosnál is voltam, ma is fáj az egész pofázatom, de most nem emiatt írtam. Hanem ha már gyóccer, akkor orvos. Szoktam nézegetni ezeket a hülye hirdetőlapokat, most felfedeztem egy igen érdekeset, mondhatni csemegét. Képet sajnos nem találtam, ezért a magam szerény eszközével fogom vázolni szép lassan, mi is látható az előlapon.
Nyugtató babakék háttér előtt egy mosolygó parasztsapkás keljfeljancsi baba látható, fölötte egy személyi, amire ez van írva: Keljfel János. Idáig a képi dézet, most másolom a szöveget:
"Keljfel János vagyok.
Elmúltam 40 éves.
Merevedési problémáim vannak.
Az orvosomnál kiderült, hogy nem csak a férfiasságommal van baj, a vérkeringésem és az érrendszerem sem a régi.
És ön hogy áll?
Merevedési problémájával forduljon orvosához!"

Nókomment :D Az jutott eszembe, ha már a keljfeljancsinak se áll fel, az már tényleg szopás.



Lapozgattam ma a szőnyi matekfizika táborról megmaradt füzetemet (erről egy másik bejegyzésben emlékeznék meg maximum, életem egyik meghatározó élménye volt mondhatni), mert szoktam bele néha irkálni, hát mit látok?
Valaha látott egyik legkedvesebb fizikapéldámat:
"Ha egy méh teli kosárral 5 m/s sebességgel megy odafele,
teli kosárral pedig 3 m/s sebességgel vissza,
milyen távolról tud félóra alatt gyűjteni?"

Mindjárt visszatérek a válasszal, de előbb elmondanám véleményem az ilyen példákkal kapcsolatban.
Most kit akarunk becsapni ezekkel? Miért kell ilyeneket kérdezni, azon kívül, hogy marha poénosak? Nem dobja fel a tanulást, csak ez is. Ikszdé. Mintha drogosok írták volna a fizikakönyvet. Méhecske, mi? Kosárral.
Másik kedvencem mondjuk Józsi. Józsi ugrál a vonaton, miközben az 80 km/h-val halad. Mondjuk hátrafelé ugrál. Na és ilyenkor jön, hogy vázoljuk fel, Józsi merre mozdult el, ill mekkora sebességgel.
Na most merre, miért, mikor? Mihez képest? Hozzám képest Józsi ugrálhat, mint a bolha, attól még nyolcvannal fog száguldani a vonattal együtt. Józsikánk tehát hülye. Meg hiperaktív.

No, a méh. Az a szent állat.
Kérem szépen, a méh akár hiszitek akár nem, a példa szerint 3375 méterről hozott nekünk virágport, vagy pálinkát, vagy amit akart, ami belefért a kosárkájába.
A méh is hülye tehát.
A kérdésfeltevés persze itt is baromság, mert mennyit gyűjtsön félóra alatt? Egy kosárral ez tényleg 3375 méter, de hát egy kosárkányi cumóért 3 és fél kilóméterre legyalogolni a kis szárnyával az beteges. Lehet persze valami nepáli méh volt, leugrott a hegyekből sörért, legyen mit inni este a meccshez, de akkor is triviális.
Kijelenthetjük, hogy a méh nem egy jó kommunista. Sőt, közveszélyes munkakerülő.

Tehát a méhekről és Józsikról ennyit.

Zenét.
Tegnap láttam ezt a csodálatos zenét, már nem is tudom, melyik tévén. Megfogott. Eddig csak a zorallos verziót ismertem:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése