2010. március 27., szombat

becstelen brigantyk röv.

Nem tetszett. Egyetértek ezzel.
Valóban egy vérlázító, öncélú, idióta, és most nagyon komolyan mondom, idióta filmmel van dolgunk. Szerintem, mert ez a véleményem, nem kell készpénznek venni persze.
Tudtam, mit vállalok be, mikor megnéztem, de hittem tarantinoban. Aztán így ment is a film, nem is volt unalmas, a párbeszédek is elmentek, meg minden. A színészi alakítások pazarok voltak, megérdemli az oszkárt maximálisan a német tisztet alakító jóember.
A főszereplő hölgy pedig bájos volt, jó választás.
Egyszerűen csak. Nem tudok azonosulni egy olyan filmmel, ahol ennyire pofánröhögik a történelmet, de ez csak egy dolog (hát röhejes volt, mikor a német vezérkar egészét szarrá lőtték egy moziban). Egyszerűen unfair. Miért szeressek olyan embereket, akik megígérik egy ellenséges katonának, hogy nem bántják, elengedik, majd mikor az bennük megbízva leteszi a fegyverét, röhögve lelövik? Nekem ez így nem jön be, lehet röhögni persze 100iq alatt, hogy némmá há lelőtte bazmeg, ömlik a vére.
Na nem, tarantino ellaposodott, kész.
Aztán úgy általában ki akartam kapcsolni a filmet, mikor jaj gyilkoljuk a náci gyilkosokat, gyerünk, jaj de jó buli, és wehrmachtosokat ölnek. Talán ss-seket kellett volna inkább, nem közkatonákat. Azon húztam fel magam, mikor az első kivégzést mutatják, a bézbólütős fejszétverőst. Konkrétan ez volt. Szóval hogy a szerencsétlen német katona harcolt, ahogy tudott, érdemrendet kapott a bátorságáért, amiről a bradpityuék által alakított csürhének fogalma nem volt, aztán szétverték a fejét hőbörögve. Nem kérem, ez nekem nem jön be. Hülyén hangzik a számból, de tisztesség is van a világon.

5 megjegyzés:

  1. Jajjbasszus. Szilveszteri filmnézésnél ez is előkerült késő hajnal fele, de én bosszúból bealudtam rajta.
    Szerintem egyszerűen provokálásnak szánták, hogy a magunkfajta tisztességes adófizetőt jól lefasisztázhassák, ha kiáll az emberi élet mellett.

    VálaszTörlés
  2. Ezzel most egy pont értékkel mínuszba lökted magad a barátságunk számegyenesén :D
    Az enyém is csak egy vélemény, de szerintem meg rohadt jó film volt. Azon kívül persze, hogy "hudemegmutatjukzsidókvagyunk" a történet, de nem akarom magam neonácikommunistafasiszta színben feltűntetni, mert ugye ilyesmi mondatoknál már előfordul az efféle megkülönböztetett jelzés.
    Azonban én elvonatkoztattam a történettől és úgy néztem meg, mintha soha nem hallottam volna a Földről és kicsiny emberi lényeiről. Így tetszett. Na csak ennyi, amúgy inni kéne már szerezzetek pénzt, nekem sincs, de már dolgozom aztán valamikor mehetnénk megbeszélni az élet nagy dolgait folyékony alkoholtartalmú dolgok társaságában. :)

    VálaszTörlés
  3. Ejnye Tomi. Amúgy azért vélemény, hogy elfogadjam. Ma, hogy aludtam rá egyet, továbbra is az ideológiáját tartom pocséknak, de mint írtam, a színészek jók voltak. Mást nincs mit mondanom:P
    Banya: hát béaludni is lehet én csak kikapcsolni akartam.

    VálaszTörlés
  4. Folyékony alkoholtartalmút meg majd //ha elenged az asszony// akármikor.

    VálaszTörlés
  5. Szerintem pont az volt a film lényege, hogy megmutatta, mennyire naiv az amerikaiakat jónak, a németeket rossznak beállítani, ahogy azt általában teszik, elfeledkezve Hiroshimáról, Nagasakiról, és az olyan kegyetlenségekről, melyet a filmben is láthattunk. A németek között is voltak hősök, akik a hazájukért harcoltak, igenis sokukat lehet sajnálni, nácik ide vagy oda, mert emberek, valahol áldozatai a rendszernek. Az amerikaik között pedig nyilván voltak gerinctelen gyilkológépek szintén. Ez most nem Amerika-ellenesség vagy németpártiság, mindkét oldal ugyanannyira bűnös, mint amennyire nem, csak az ideológia különböző. Azt hiszem, azt a film tökéletesen megmutatta.

    VálaszTörlés